Äldreomsorg
Med äldreomsorg som verksamhetsområde

idok ger stöd för att hantera, leda och följa upp HSL- och SoL-insatser.
Komplett med
rutiner för att utreda och riskbedöma, åtgärda och dokumentera den enskildes behov.
IBIC, VIPS och ICD-10 finns i systemet. ICF klassifikation med bedömning, ingående bedömning, utredande åtgärd med obegränsat antal bedömningar av funktionstillstånd, hälsoplan med övergripande mål, ingående mål per bedömt funktionstillstånd, avsett tillstånd per vald funktion, planering av åtgärder, uppföljning med ingående bedömning av resultat per åtgärd, resultat som leda till att hälsoplanen kan avslutas i sin helhet alternativ fortsätta med ev uppdaterade och ny inslag.
Läkemedelshantering, medicinskåp och digital signering av läkemedel ingår som standard.
Andra
användbara delar som ingår som standard är bl.a. avvikelsehantering, boende/rumshantering samt delegeringsfunktion.