
Om idokOne - beställa idok eller idokOne?
idok och idokOne
Här kan du läsa vad som skiljer de olika uppsättningarna åt, I idok respektive idokOne.
Idok är ett system med fler grundfunktioner samt tillåter tilläggsfunktioner och kundanpassningar
inom olika områden för att nå en utökad flexibilitet.
idokOne är ett standardiserat system för verksamheten där behovet av tilläggsfunktioner och kundanpassningar för närvarande inte finns. Verksamheten kan starta med dokumentationen samma dag beställningen görs.
Ökar behoven kan idokOne bytas ut mot idok!
Följande funktioner finns antingen i grundutförandet eller som tilläggsfunktion till idok:

Låter det intressant och vilken variant passar er verksamhet i nuläget? Lägg er beställning direkt här på nätet.
Så här går det till
Vid beställning av idok - endast ett kontaktformulär att fylla i och skicka in och Nectar Systems kontaktar avsändaren.
Vid beställning av idokOne startar en beställningsguide bestående av ett fåtal steg.
Inför beställning av idokOne - att ta beslut kring
1. Vem är mest lämpad att lägga beställningen för verksamheten - till vem skall fakturan avseende uppstartskostnaden samt kostnaden för användarlicenserna sändas?
2. Vem skall vara huvudadministratör för verksamheten och hur många användarlicenser behövs initialt?
3. Vilka inriktningar (verksamhetstyper) har er verksamhet?
Beställning av idokOne görs av den som skall stå som ansvarig för inköpet och signera avtalet:
- Steg 1: Grunduppgifter avseende beställaren anges
- Steg 2: Beställaren anger uppgifter avseende den som skall läggas upp som verksamhetens huvudadministratör och ett administratörskonto skapas automatiskt.
Önskat antal användare anges och prisuppgiften visas direkt på skärmen. Här görs också val av de verksamhetstyper verksamheten omfattar. Valet av verksamhetstyper är ett viktigt inslag då detta medför att ni får det avsedda dokumentationsflödet inställt i systemet för respektive vald verksamhetstyp. - Steg 3: Beställaren godkänner avtalet och skriver ut avtalet (PDF). En kopia av beställning samt avtalet sänds automatiskt också till ansvariga på Nectar Systems.
Färdigställande av idokOne görs av er huvudadministratör:
- Steg 4: Huvudadministratören får automatiskt ett mail med information att det är möjligt att aktivera sitt användarkonto med Google Authenticator och lösenord.
Därefter loggar hen in för att färdigställa konfigurationen som består av upplägg av
a) avdelningar, b) användare samt tilldelning av roller och avdelningsbehörigheter och slutligen c) inskrivning av era klienter.
När en användare är upplagd skickar systemet automatiskt ett mail till användaren med information om hur hen aktiverar sitt konto med Google Authenticator och lösenord.
Nu är ni i gång med systemet - bara att börja dokumentera!
Notera att tillägg av extra funktioner utöver de grönmarkerade i listan ovan inte kan erbjudas i idokOne. Önskas anpassningar eller tilläggsfunktioner skall istället idok beställas.